Roligt konstigt

Efter en inte fullt så positiv dag på jobbet (ingenting gick som det skulle)
så var det dags att gå ned på Gymmet , idag testade jag en ny grej .

Syrran har berättat att de på gympan i skolan fick till uppgift att räkna ut hur mkt vikt de lyfte på ett gympass
enkelt du skriver upp vad du lyfter i kg och hur många gånger du gör detta , delar sedan totalen på antal minuter du gymmar.
Ronja hade 220 kg per minut , detta måste väll jag minimum dubbla :)

Sagt och gjort ! jag körde som vanligt
och landade på 4673 kg totalt när passet var slut .... OK ...
delat på de 40 minuter jag var där .... = 116,8 kg / minut.... WTF !! vad hände här ??
..
..
...
Hur kan ronja lyfta mer vikter än jag gör , jag tar fler reps och tyngre på alla övningar vi kör !!
Nånting är seriously wrong here !

Det visade sig att de hade gjort lite "fusk" då de ville bli bäst i klassen :)
för det första så hade kört Ben övningar ... ok alla som inte heter Daniel kan ganska så lätt ta dubbla sin vikt i Ben press tex..
för det andra så hade de räknat effektiv tid alltså bara de minuter de arbetat , jag räknade ju med hela tiden jag var på gymmet ... Hahah , så det var inte riktigt en rättvis tävling jag gav mig in på.

Nästa gång skall jag hoppa över de övningar där man lyfter lite kg , och bara köra de övningar där man lastar på Max så blir det nog bra :D :D

Skämt och sido det var en rolig grej att räkna på och jag skall fortsätta testa ibland för o se om det händer något.

Ha det bra nu folket så hörs vi .

Kommentarer
Postat av: RonjaZorina - Digitala illustrationer

Nej vi räknade tiden på samma sätt som du. :)



Men man SKULLE egentligen räkna "effektiv tid" :P



Och det var faktiskt 260kg/min, if I may. ;P



Och så var det ju bara dumma du som såg det som en tävling - det ska ju vara ett hjälpmedel för en själv. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback