Hjälp ... vad fan gör jag nu !!


Imorrse hände något som jag inte riktigt var beredd på ..

jag vaknade till runt kl 05:00  imorrse för jag tyckte att jag hörde Teddy skälla (detta brukar han göra när han hör folk )
tänkte inte så mkt mer på det utan somnade om igen ..

När klockan sen ringde och det var dags att gå upp så reagerade jag på hur kallt det faktiskt var på golvet ?
slog ett öga mot fotändan på sängen och mot hunens matta , ingen hund .. han ligger väll i hallen då tänkte jag,
klädde på mig och ropade ..... va ingen skuttande hund som överöser mig med pussar ...
Gick ut i vardags rummet och ser genast varför det är så kallt i huset .
Dörren mot alltanen står på vid gavel !!
Hur ... när ... varför ... vart är hunden ... tusen tankar flyger genom huvudet .
Har nån brutit upp dörren , har här vart inbrott ?  ... Nej inget saknas ... har han rymt ? hur F*N fick han upp dörren.
detta är inte ett vanligt handtag som han kan hoppa upp och trycka ned , utan du måste dra ut och upppåt .
går ut och ropar ... Teddy ! kom här ! ..
..
...Plopp ! , ser hunden huvud sticka upp ur buskarna .

-Bra  killen kom här :)
Han skuttar fram , svin nöjd !  typ som fan va skoj jag har haft farsan ... vad vill du ? 
Han är precis dyngsur , verkar nästan som han vart och badat..
-Ska vi gå in i gården, säger jag och leder honom mot hans plats, stänger in honom . Sen börjar jag fundera.

Hur länge har han vart ute ?  jag vet att jag hörde honom kl 5.

Hur I he**ete fick han upp dörren ?  Den är inte lätt att öppna ens för mig . Ska fan sätta kjedja på den.

Hur fick han för sig att dra ut mitt i natten ? han var bra trött efter gårdagens träning och borde ha sovit gott.

Vem skällde han på när jag vaknade ? , hur många grannar har sett en lös Rottweiler på tomten ?
ligger brevbäraren i hundgården ? WTF ! Jag fattade verkligen ingenting .

Nu var han ju iaf instängd och jag går en runda och kollar ... allt verkar okej.
Hittar hans leksak en PET-flaskan han brukar springa runt med , den ligger på trappen till ytterdörren.
troligtvis har han lagt sig och vilat där efter att han sprungit runt runt runt och lekt.
Skönt att han inte sprang till kolbäck .. han kan iofs ha varit där också .

Ska prata med grannarna idag när jag kommer hem , får se om de sett honom , de kanske hatar mig nu ..
Kollade på vlt om det stog nått om lös tokig hund i hallstahammar , men hittar inget... Puh !
Han är ju snäll killen , men det vet ju inte folk som inte känner honom .


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

Detta var ju helt galet! Du måste lista ut hur han tog sig ut, kan du ha glömt stänga igår? Det verkar ju inte vara något inbrott och Teddy kan knappast få upp den dörren. Detta är ett mysterium.

Bra att han kom in när du ropade, i alla fall. Lite roligt är det allt :P Just att han kikar fram i buskarna när du ropade och tyckte att han haft jätte roligt. Blir lite glad i själen :)

Skriv en liten fortsättning på detta när du listat ut hur han kom ut. Och vad var det han skällde på?

Krama honom och Herculs! Och ge dig själv en kram från mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback