Summering av helgen .


Efter en ganska lyckad vecka på jobbet förutom at jag var sjuk då
klarade den satta budgeten för kontoret, gjorde ju 51.000:- på fyra dagar hehe ..

Fredagen var ganska lugn, åtminstone till en början,
satt hemma hos jonas och lyssnade på musik och snackade skit.
Sen fick vi tillbringa ett par timmar med att leta efter en bortsprungen
och alldeles för överförfriskad tjej, det var kallt att springa runt i bara tischan..
mitt i natten men det löste sig till slut iaf.
Sen skulle jag ju hämta folk i västerås , det blev lite senare än jag hade trott, men det gör ingenting :)

Lördagen kom och jag skulle mot sala och hämta 2st soffor, ni vet typ bäddsoffa fast endå inte
hade först lite problem att hyra släpkärra,
tydligen hade halva västerås bokat upp alla kärror .. tillslut hittade jag en mack som hade en iaf.
Hakade på den på rost berit och drog iväg, hämtade soffor och kom hem nästan helt smärt fritt .

Tanken var ju att jag skulle ge min syster Ronja en av dem
då jag hade läst på hennes blogg att hon ville ha just en sån.
iofs så ville hon ha en rosa, den jag hittade var vit men jag tänkte att man kan kanske färga klädseln i tvättmaskinen.

När jag kom fram till hallsta och skulle lämna dem så verkade de inte alls så glada/överraskade som jag hade
föreställt mig.. kanske jag hade varit för uppenbar i min plan ? så överrasknings momentet uteblev.

Inte nog med att färgen blev fel ,Fick sen veta att det inte ens var rätt modell ,
de hade kollat in en annan, jag trodde det bara fanns en modell av den soffan.. typiskt. 
Med lite tur så växer den väll inpå dem efter ett tag.

Söndagen har vart lugn, en sväng på ikea, köpte en fin lampa och ett par blommor.
Sen blev det film fram tills det att jag och teddy drog till gryta för ett tränings pass.
Det börjar märkas skillnad på killen nu , han börjar förstå att det blir mkt roligare om han lyssnar, att korrigeringarna blir mindre och leken större om han anstränger sig lite :) 

På det stora hela en helt ok helg.


Kommentarer
Postat av: RonjaZorina

Liite uppenbar var du allt, men fortfarande kan man ju inte anta bara så vi visste inte riktigt vad du hade i görningen. :P



Vi blev inte helt överasskade men förbaskat glada och tacksamma!

Och skitsamma om det inte var exakt samma soffa som vi kollat på - det var ju själva principen vi var ute efter och den var ju densamma! :)



Och vet du hur skönt det är att sitta i soffan och kolla på tv? Sitta och plugga framför tv'n. Underbart!



Jag har svårt för att visa tacksamhet(Känner mig så krystad), men du ska veta att jag (vi?) är innerligt riktigt, jävla, tacksamma!



Tack bror!<3



(Och vi hade räknat med att inte hitta någon rosa beg. - hur många köper en rosa soffa?!;) )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback