Sjuk Sjukare... Segast.. eller svinsjuk ?

Fan vad jag hatar att vara sjuk !

Började i torsdags med att jag kännde mig tung i huvudet och ont i halsen , härdade ut den dagen på jobbet och tog mig även in på fredagen för jag hade en del intervjuer som jag kännde att jag inte ville missa.
Gick hem vid lunch.
Så långt var allting ganska okej.

Sen mina vänner ... jag skulle ta med Teddy och åka o träna med Joel & sandra var det tänkt.. jo hejsan :)
Tvär deckade på soffan vaknade lite då och då och gick ut med hunden , sen var det sova som gällde.

Lördagen var lika dan , feber hosta och ont i hela kroppen Sova och gå ut med hunden var allt jag orkade med.
Ni skulle föresten ha hört min röst i lördags Hehe , lät verkligen som en björn på 200år som drukigt whiskey alldeles för mkt.

Kroppen verkar ställa in sig på att sova bort sjukdommar alltså.. så mkt som jag har sovit dessa dagar är nog mer än jag gör på en normal vecka.

Idag söndag har vart lite mer aktiv för jag fick tag på ett halft rör med treo :) tacka gudarna (eller kemisterna) för febernedsättande medeciner.
Så idag har jag iaf orkat kolla på lite film.

Det sjuka med att vara sjuk är att man inte har nån apptit i överhuvudtaget, idag har jag fått i mig lite käk men fredag o Lördag var vatten allt jag fick i mig. 

Det dumma är att jag kommer inte gå till jobbet imorrn , jag borde vara där för jag måsåte dra telefon sladdar till varje plats där jag skall ha mina nya säljare.
Men går jag dit så kommer jag garanterat att smitta fler och det vore inte schyst.

På tisdag så måste jag vara där iaf , eftersom de nya kommer då.
Så jag hoppas verkligen att det har blivigt bättre tills i morgon kväll.
Bara rösten kommer tillbaka och hostan lägger sig så kan man ju bekämmpa febern med tabletter :)

Satt och funderade på om det kan vara den berycktade svininfluensan jag har åkt på ?
Hur vet man det , jag mår ju skit dåligt och stundtals har jag knappt vetat vad som är upp och ned.
Men skillnaden på En vanlig influennsa och svin varianten har jag inte riktigt koll på.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback