Lite kul i photoshop :)


Ja jag vet att klockan ÄR mkt , men jag fastnade i photoshop som vanligt :)¨

Tänkte iaf dela med mig av lite som jag pysslat med ikväll , de är inte riktigt färdiga men jag är nöjd för idag .
Det är svårt att hitta bra material att jobba med , jag hittade ett kort på Hanna som jag fastnade för, hoppas hon inte misstycker.

Som vanligt så kan inte min blogg visa er bilderna i rätt storlek, de är bra mkt större igentligen.

Men men,.. Håll till godo !


Detta är orginal bilden jag startade med: (fotograf Hanna själv.)





Fick för mig att jag skulle göra nånting läskigt :)
Detta blev resultatet:




Jag gjorde även en i regnbågens alla färger,
för att kompensera med nått trevligare som inte
såg så dystert ut :)





Mkt kul kan man göra :)

Kommentarer
Postat av: RonjaZorina

Okej, skriver här istället för jag är så seg med mobilen. ^^



Jag tycker texturen på hennes hud är för skarp, den ser fake ut och så är inte dekorationerna tydliga nog. :)

Postat av: RonjaZorina

Okej, jag blev störd hela tiden när jag försökte skriva förra kommentaren, så nu ska jag försöka ge lite ordentlig kritik! :)



Som sagt, texturen är lite för skarp, den smälter inte ihop med huden på ett bra sätt.



Sedan tror jag hela bilden hade tjänat på att du gjort huden ljusare, typ pärlemohy, det hade fungerat bra med stilen på bilden.

Då hade prydnaderna stuckit ut mer, det smälter samman för mycket nu..



Åtminstone så skulle du ha ljusat upp ögonvitorna så det hade synts att det faktiskt var just ögonvitor. ^^



Håret hade gjort sig bättre om det var svart eller väldigt ljust..



Jag tror du förstår vad jag menar, i grova drag så saknar bilden kontrast, allting har samma färg - beigebrunt.



Någon av punkterna du håller med om? :)

Sedan hade det inte skadat med en bättre utgångsbild, en utan vinterjacka på. ;)

2009-11-06 @ 11:55:39
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag förstår vad du menar :)



Jag är inte klar med dem än ... klockan blev för mkt hehe.

men jag ville lägga ut dem bara för att jag inte uppdaterat bloggen på länge.

Ska lägga upp den igen när den är klar .



Jag kommer nog inte att ändra overlay färgen , då det färdiga resultatet skall vara en och samma färg.

Det kommer bli bra när du får se.. det skall även in en bakrund osv .

2009-11-06 @ 13:34:13
Postat av: Hanna

Men herre gud!

Vad har du gjort?

Var du tvungen att ta en riktig AP-BILD på mig?! Ja, jag misstycker, detta måste du göra någonting åt. Men snyggt var det iaf. Du är duktig.

2009-11-06 @ 17:42:21
Postat av: RonjaZorina

Okej, det ska bli spännande att se!

Du är så duktig på Photoshop! :D



Jag blev faktiskt inspirerad nu, ska prova göra en sådan där bild..

Får se hur det går utan guide, ett riktigt test av mina skills! ^^

2009-11-06 @ 23:46:57
URL: http://rze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback