Första försöket

Ronja fick ju en ny ritplatta i julklapp
Jag har funderat ett tag om man skulle skaffa en till sig själv.
Så efter lite tjat så fick jag låna hennes gamla för att testa liksom.

Det är fan inte lätt när man har jobbat med mus precis hela livet kan jag säga :)

Nu är jag iaf klar med första försöket att rita med en platta.
Är själv inte nöjd men klockan är för mkt för att fortsätta nått mer idag.
Så jag lägger upp, så kan ni som läser iaf komma med synpunkter.



Syns det vem det ska vara ? :P
Jag vet att det finns mkt att jobba på ,
men jag kan iaf säga att det var grymt roligt !
Och jag ska köpa mig en egen sån här grej :)

Kommentarer
Postat av: RonjaZorina

Riktigt bra första försök ju!



Den enda kritik jag kan ge är att tänka på hur klädveck ser ut i verkligheten (de är svåra att få till) och att du ska våga använda mer kontraster - annars är det svårt att få fram ansiktsdragen, det ser mest ut som ett stort block med hudfärg utan näsa - ja, du fattar. :)



Sen får du träna lite på att sudda där färgen har "läckt ut" lite. ;)



Annars är allt faktiskt skitbra och med erfarenhet av plattan kommer det bli azzum!

Fan, ögonen är nog bättre än jag gör! :O

Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

Duktigt :D vill också ha en ritplatta!

2009-12-28 @ 19:10:39
URL: http://lans.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jo jag förstår hur du menar Ronja,

och jag tycker själv att som du säger det blev för rörigt och platt .

Just tröjan var ju det sista jag gjorde och hade då igentligen tröttnat så det blev igentligen ingen riktig ansträngning där :P

2009-12-28 @ 22:39:09
Postat av: RonjaZorina

Trevligt att se att Lisa hittade hit :)



..Då fyller ju mina länkningar sin funktion! :D

2009-12-29 @ 00:27:26
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: RonjaZorina

När kommer ögon-bilden då? :)

2009-12-31 @ 09:53:19
URL: http://rze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback