Novelias Dop

Idag var jag på Dop.

Det Var Micke och Angelica´s Novelia som skulle döpas i fadern´s och sonen´s ... ja ni vet .

Jag blev lite av den inofficiella fotografen.
Det är en riktig utmaning att fota i en kyrka ska ni veta,
dålig belsysning, bland ljus, mot ljus är lite av det man skall brottas med och det är  inte ofta man får tillfälle heller.

Känner att det är någonting jag vill bli bättre på , många vill ju ha liknande saker dokumenterade.
Detta var andra gången jag fick chansen.
Första var också ett dop (vilket påminer mig , jag måste göra klart korten till Petter)
Skall även redigera lite innan Micke och Angelica får sina kort.

Nåväl , tänkte ni skulle få se lite från Novelia´s Dop.


Ovan ser vi lite av de problem som uppstår,
* Dålig belysning = hög ISO = brus i bilden.
* Blandat ljus; dagsljus från fönster, glöd ljus i taken
och ett tänt ljus i förgrunden lurar kamerans mätning.


Tänk att det skall vara så svårt att få ett kort där alla
kollar in i kameran samtidigt :)

Sen min tolkning av hur det måste kännas !


------
------

Slutligen vill jag dela med mig av det sista i HDR försök.



Ha det bra nu så länge !

Kommentarer
Postat av: RonjaZorina - Digitala illustrationer

Svar:

Bulb!



Funkar bara om det är mörkt och man får se till så inget ljus från gatlyktor o.dyl. smiter in i objektivet.



Sätt upp kameran på stativ och sikta mot ett ställe där det blixtrar mycket.



Håll in knappen 30 sekunder or so, eller vänta tills en blixt kommer!



När en blixt smällt av släpper du knappen och börjar om, även om blixten var på en annan del av himlen eftersom en blixt gör hela himlen ljus och två blixtrar troligtvis gör bilden överexponerad.



Just den bilden blev det

tid: 12 sek

F: 18

ISO 400



Kom tyvärr på den här tekniken i slutet av åskovädret, men tänkte försöka finslipa nästa gång jag får tillfälle. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback