Sjuk kännsla och långa funderingar ..


Idag har det varit måndag .. det gick bra på jobbet idag landade på 12.650:- en helt okej dag.
 
När jag kom hem så hade jag igentligen en del grejer att göra , men efter att jag gjort matlådan till imorrn
och käkat så kännde jag bara Nä , jag pallar inte !!
så jag bestämde mig för att ta en slö dag..
gick en lång promenad med Teddy, kom hem och släppte ut katten.

Sjönk sen ned i soffan och filosoferade en stund, sen blev det serier för hela slanten.
Kan för er som inte redan upptäkt den rekomendera HIMYM (How I meet your mother) riktigt kul serie.

Efter en stund så slog det mig ! .. va fan ! detta sög ju fet pung .
Här sitter jag själv med Teddy och glor på dumburken, visst serien är kul... Men ..

Men .. vaddå men .. funderade jag .

Nånting är inte rätt .. detta är inget vettigt. Nånting fattas !

Detta är en kännsla jag fått oftare och oftare på sistone, att alllting är onödigt eller saknar mening,
sjukt konstigt..

Vad kan detta bero på? , visst folk runt mig och även jag själv vet att jag är en sån kille som vill ha nån där
Det vill väll alla iofs , men de flesta tycker väll att det är kanon att vara för sig själv ibland
eller med en riktigt slö dag då och då,
men inte jag.. min hjärna har bestämmt sig för att jag ska känna att det är meningslöst att slöa själv,
hur kan det vara så ??

Visst det är klart att man känner sig ensam och saknar den där närheten och nån att prata med,
men det kan inte vara hela sanningen ?
Det borde inte kännas onödigt för det !

Detta krävde lite fundering .. folk har alltid sagt till mig att jag måste "ta hand och tänka på mig själv"
Har alltid kännt att jag inte riktigt kan relatera till det.

Ta bara den gången Hanna skulle åka till Göteborg den där gången utan mig, hur blev det ?
Hon hade ju sagt åt mig att jag skulle fokusera på mig själv och vara med vänner.
JO hej , istället så renoverade jag hela lägenheten (iaf halva) målade om och bytte laminat på köket bla.
Visst det var väll till största delen så klart att jag ville göra nått fint för henne, men antagligen också
pga just det att jag faktiskt inte klarar av att ta´t lugnt själv,
enda gången jag kan det är om nån också cillar om ni förstår.
 
jag kan inte förklara varför jag känner så men
Jag förstår nu ytterligare varför jag alltid har tusen saker för mig
så att jag inte riktigt hinner med,
eller varför jag sätter vänner & familj framför mig själv..
Det är ju för att jag inte tillåter mig själv att "chilla" "softa" eller ha lite "alone time".
Det är alltid när jag så att säga gör saker för mig själv som jag känner på detta sätt.
Om jag bara kunde förstå hur eller varför jag tänker så konstigt så vore det kanske lättare att ändra på.

Nu svävade jag ut lite

Kvällen idag slutade iaf med att jag inte kunde kolla vidare på HIMYM, satt mig istället och skruvade klart mina element och planerade lite ekonomi inför framtiden.
Sjukt, då släppte kännslan lite , för då gör jag ju nånting som jag måste så att säga.

Inser själv när jag skriver detta att jag är helt vrickad och sitter och klagar för mig själv..
Kanske behöver jag skriva av mig, inte vet jag..
(känner att mina inlägg på sistone blivit konstiga och komplexa, förlåt.)

Kan iallafall konstatera att detta är inte okej , och att jag måste finna en lösning på detta.

Finns det nån annan som känner så här ? förstår nån vad jag skriver igentligen ?



Imorrn kommer det 2 nya till mitt kontor, det ska bli kul , mer utbildning , och mer tempo i rummet , det är bra.


Kommentarer
Postat av: mamma

vet precis vad du menar, tror nog att alla går igenom denna upptäckt-förr eller senare. Har du vänt på det hela och tänkt-om inte JAG gillar att vara med mig själv-vem ska då gilla det? (det är nästa steg i fasen)

2009-12-06 @ 11:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback